Materiały IwE 2019


Spis treści

Kwiatkowska A. B., Wstęp

Sztuczna inteligencja

Sysło M.M., Inteligencja +

Ablewski P., Internet rzeczy i eksploracja danych, czyli jak odnaleźć igłę w stogu siana

Borowiecka A., Olędzka K., Wyszukiwanie, Mastermind i sztuczna inteligencja

Piwiński M., Internet rzeczy – rozwiązania przyszłości

Kształcenie informatyczne

Bała P., Inżynieria obliczeniowa – nowe podejście do kształcenia informatycznego

Czarkowska K., Pokorska J., Technik programista – nowe wyzwania w kształceniu zawodowym

Kwiatkowska A.B., Informatyka i informatyczne kształcenie rozszerzone

Samulska A., Matura z Pythonem

Sysło M.M., Informatyka – fundamenty wdrażania

Wsparcie nauczycieli

Berndt-Schreiber M., Kwiatkowska A.B., Polewczyński A., O statusie zawodu nauczyciela w różnych krajach świata

Juskowiak E., Jak kształcić kompetentnego nauczyciela matematyki i informatyki? – o doświadczeniach autorów kierunku Nauczanie matematyki i informatyki na WMII UAM w Poznaniu

Wsparcie uczniów

Lorens R., Nauczyciel 2.0

Ankiewicz-Jasińska E., Jasińska A., Uczeń, drukarka 3D i pasja …

Brosiło J., TI w pracy z uczniem SPE na WPE

Jochemczyk W., Olędzka K., Samulska A., e-nauczanie jako metoda pracy z uczniem zdolnym

Stachera H., Uczniowie z Lasek budują roboty

Metody i narzędzia

Drab T., Informatyka oparta na rachunkach

Gąsienica-Samek A., Gąsienica-Samek E., Jak uczyć podstaw programmowania InstaKod. Program nauczania informatyki dla klas 4-8

Herma S., Raczek W., Żywczak B., Szeregowanie zadań w zrobotyzowanym gnieździe technologicznym, jako przykład modelowania złożonych sytuacji problemowych

Jurkiewicz A., Tworzenie gier w Pythonie. Edukacja informatyczna w klasach 7-8

Moczkodan R., Nie tylko edytory…, czyli cyfrowe wsparcie dla copywriterów (i nie tylko)

Sak W., Gamifikacja w edukacji

Plakaty

Jasińska A., Przedstawienie wybranych ciekawostek ze świata sztucznej inteligencji

Jasińska A., Narzędzia informatyczne wspierające edukację

Jasińska A., Etapy projektowania modeli 3D

Jasińska A., Wykorzystanie drukarki 3D na zajęciach z informatyki ze zdolnymi uczniami w Zespole Szkół Mechanicznych

Warsztaty

Bała P., Scratch w praktyce. Jak nowocześnie programować

Borowiecka A., Zamień słowo na obrazek – rozwiązywanie zadań algorytmicznych w Pythonie

Borowiecka A., Programowanie grafiki i elementów interaktywnych na strony www w p5.js

Borowiecki M., Od algorytmu Euklidesa do złotego podziału

Drab T., Rachunek lambda dla początkujących

Grzybowska A., Kawecka E., Kranas W., Informatyka bez komputera. MOON – gra planszowa

Jędrzejewska S., Ablewski P., Sztuka Fotografii – jak rozbudzić pasję do uwieczniania przelotnych chwil

Jurkiewicz A., Nauczanie Pythona w klasach 7-8 z wykorzystaniem biblioteki Pygame ZERO

Jurkiewicz A., Mechatronika i elektronika z wykorzystaniem Scratcha i Pythona na przykładzie PyTechBrain

Klimas R., Okulary VR na lekcjach geografii, historii, biologii, chemii i fizyki

Kurpiewski D., Skowronek K., Trudne tematy w najprostszy sposób: wprowadzenie do zmiennych

Polewczyński A., , Programowanie i urządzenia mobilne na lekcjach informatyki

Pryłowska-Nowak E., Cyfrowe zasoby kultury

Pryłowska-Nowak E., Nosimy kulturę

Samulska A., Z Pythonem w drodze na maturę

Szalach A., Eye tracking – praktyczne zastosowanie na przykładzie lekcji biologii

Szymczak A., Szymczak M., Programowanie i Arduino w szkole

Woronowicz P., ECDL w pracy nauczyciela

Wizytówki firm

Helion- Nowe edycje podręczników

Learnetic- Nauczanie hybrydowe i TIK w edukacji

MAC Kompleksowe rozwiązania dla edukacji

MWS Najnowsza technologia w szkole

Nettigo Odkryj tajniki elektroniki

Nowa Era Informatyka na czasie

PTI

PTI- ECDL

PTI- Rada ds. Kompetencji

PTI- Izba Rzeczoznawców

PWN- Sztuczna inteligencja

PWN- Algorytmika i programowanie

WSiP- Informatyka w praktyce