Warsztaty


Myślenie komputacyjne w różnych przedmiotach, zawodach i dziedzinach życia

ECDL w pracy nauczyciela
Czas trwania: 90
Prowadzący: Piotr Woronowicz, Hanna Pikus
Polskie Towarzystwo Informatyczne

Wprowadzenie powszechnej nauki algorytmiki i programowania - podstawy teoretyczne i praktyczne dla rozumienia sztucznej inteligencji

Rachunek lambda dla początkujących
Czas trwania: 90
Prowadzący: Tomasz Drab,
Wydział Matematyki i Informatyki, Uniwersytet Wrocławski

Od problemu do programu. Pierwsze kroki w programowaniu algorytmów
Czas trwania: 90
Prowadzący: Paweł Perekietka,
Liceum KSW w Poznaniu, Wydawnictwo Nowa Era

Robotyka w edukacji informatycznej - automatyzacja działań i rozwiązywanie problemów z użyciem technologii

mechatronika i elektronika z wykorzystaniem Scratch i Python - na przykładzie https://pytechbrain.edu.pl
Czas trwania: 45
Prowadzący: Adam Jurkiewicz,
ABIX Edukacja

Pasja programowania- roboty Dash i Dot w akcji
Czas trwania: 45
Prowadzący: Krzysztof Jaworski,
Grupa MAC

Nowoczesne rozwiązania w nauczaniu: Edukacja STEM z robotami Jimu.
Czas trwania: 90
Prowadzący: Krzysztof Kołodziej,
Multimedia w Szkole

Nauka poprzez zabawę czyli jak nauczyć podstaw programowania przy pomocy klocków LEGO
Czas trwania: 90
Prowadzący: Marek Baziński,
RoboBAZA marek Baziński

Programowanie i Arduino w szkole
Czas trwania: 45
Prowadzący: Michał Szymczak,
TODMiDN w Toruniu

Dobór narzędzi i języków programowania - otwarcie na nowoczesne języki przetwarzające duże zbiory danych i łatwo współpracujące z multimediami, integrujące elementy robotyki, elektroniki i innych urządzeń

SCRATCH W PRAKTYCE – JAK NOWOCZEŚNIE PROGRAMOWAĆ
Czas trwania: 90
Prowadzący: Piotr Bała,
ICM Uniwersytet Warszawski

nauczanie Pythona w klasach 7-8 z wykorzystaniem biblioteki Pygame ZERO
Czas trwania: 45
Prowadzący: Adam Jurkiewicz,
ABIX Edukacja

Projektowanie i modelowanie 3D - rozwijanie wyobraźni przestrzennej

Sztuka fotografii - jak rozbudzić pasję do uwieczniania przelotnych chwil
Czas trwania: 90
Prowadzący: Sylwia Jędrzejewska, Piotr Ablewski
ZS UMK GiLA, TTI

Etapy projektowania modeli 3D
Czas trwania: 45
Prowadzący: Anna Jasińska,
Zespół Szkół Mechanicznych nr 1

Grafika 3D w pracy nauczyciela
Czas trwania: 90
Prowadzący: Janusz Mazur,
Nowa Era

Dobre praktyki w zakresie metodyki nauczania przedmiotów informatycznych

Trudne Tematy w Najprostszy Sposób: Wprowadzenie do zmiennych
Czas trwania: 90
Prowadzący: Damian Kurpiewski, Krzysztof Skowronek
Instytut Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk

Z Pythonem w drodze do matury
Czas trwania: 90
Prowadzący: Agnieszka Samulska,
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów

Od algorytmu Euklidesa do złotego podziału
Czas trwania: 90
Prowadzący: Maciej Borowiecki,
OEIiZK

Pierwsze kroki w języku Python
Czas trwania: 90
Prowadzący: Grażyna Szabłowicz-Zawadzka, Danuta Korman,
PTI

Programowanie grafiki i elementów interaktywnych na strony www w p5.js
Czas trwania: 90
Prowadzący: Agnieszka Borowiecka,
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie

Zamień słowo na obrazek – rozwiązywanie zadań algorytmicznych w Pythonie
Czas trwania: 90
Prowadzący: Agnieszka Borowiecka, Nowa Era
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie

Porozmawiajmy o rekurencji. Pomysły Nowej Ery na programowanie w zakresie rozszerzonym
Czas trwania: 90
Prowadzący: Maciej Borowiecki,
OEIiZK

Jak skutecznie uczyć informatyki w klasach 4-8. Podstawy programowania. Platforma i podręczniki InstaKod. Wprowadzenie do pojęć i języków.
Czas trwania: 45
Prowadzący: Ewa Gąsienica-Samek,
InstaKod Sp. z o.o.

Projekty i działania wspomagające nowoczesną edukację informatyczną

Nosimy kulturę! - zgrywalizowane zadania na temat zróżnicowania kulturowego świata
Czas trwania: 45
Prowadzący: Elżbieta Pryłowska-Nowak,
https://www.oeiizk.waw.pl/english-version/

Odkryj, znajdź, przekaż innym! - cyfrowe zasoby kultury
Czas trwania: 45
Prowadzący: Elżbieta Pryłowska-Nowak,
https://www.oeiizk.waw.pl/english-version/

Okulary VR na lekcjach geografii, historii, biologii, matematyki i fizyki
Czas trwania: 45
Prowadzący: Radosław Klimas, Veslava Osińska
UMK

Nie samym Wordem człowiek się posługuje.... Narzędzia online dla piszących teksty
Czas trwania: 90
Prowadzący: Rafał Moczkodan,
Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Eye tracking – praktyczne zastosowanie technologii śledzenia ruchu gałek ocznych na przykładzie lekcji biologii dla II klasy liceum
Czas trwania: 45
Prowadzący: Adam Szalach,
Instytut Informacji Naukowej i Bibliologii UMK

Informatyka bez komputera, MOON - gra planszowa
Czas trwania: 45
Prowadzący: Witold Kranas, A. Grzybowska, E. Kawecka
OEIiZK

Okulary VR na lekcjach geografii, historii, biologii, chemii i fizyki
Czas trwania: 45
Prowadzący: mgr inż. Radosław Klimas, dr Veslava Osińska
kandydat na studia doktoranckie UMK w Toruniu

Monitor interaktywny w pracy nauczyciela
Czas trwania: 45
Prowadzący: Sebastian Wasiołka,
Nowa Era Sp. z o.o.

Przedmioty informatyczne po 8-letniej szkole podstawowej. Rozwiązania tradycyjne i elektroniczne
Czas trwania: 45
Prowadzący: Florian Gałuszka,
Helion SA

Narzędzia informatyczne wspierające edukację
Czas trwania: 45
Prowadzący: Anna Jasińska,
Zespół Szkół Mechanicznych nr 1

Możliwości wykorzystania drukarki 3D na zajęciach z informatyki i programowania na przykładzie zajęć dla uczniów zdolnych w Zespole Szkół Mechanicznych nr 1
Czas trwania: 45
Prowadzący: Anna Jasińska,
Zespół Szkół Mechanicznych nr 1

Sztuka prezentacji
Czas trwania: 90
Prowadzący: Janusz S. Wierzbicki,
OEIiZK, Wydawnictwo Nowa Era

Informatyka w nowej szkole ponadpodstawowej – rewolucja czy ewolucja?
Czas trwania: 90
Prowadzący: Zbigniew Talaga,
Nowa Era