Lista warsztatów na XIV Konferencji IwE 2017



Algorytmika i programowanie

    Wykorzystanie platformy Khan Academy w tworzeniu projektu - zegar binarny za pomocą języka JavaScript
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Stanisław Szulc,
    MSCDN Wydział w Ciechanowie

    Java w szkole
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Piotr Bała, Łukasz Górski, Marek Nowicki
    ICM Uniwersytet Warszawski

    Programowanie dla każdego: SCRATCH
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Piotr Bała, Lucyna Bała
    ICM Uniwersytet Warszawski

    Bloczki pomocne w nauce programowania
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Andrzej Polewczyński,
    Wydział Matematyki i Informatyki UMK, PTI, VLO w Toruniu

    Czy Scratch lubi matematykę?
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Agnieszka Borowiecka,
    Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie

    Grafy - od zabawy do olimpiady
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Anna Beata Kwiatkowska,
    WMiI UMK

    Zrozumieć rekurencję
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Anna Beata Kwiatkowska,
    WMiI UMK

    Warsztat Microsoft: Lekcja w świecie Minecraft - jak uczyć programowania od najmłodszych klas
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Agata Kapica, Microsoft, Jakub Muracki, MindCloud
    Microsoft

    Warsztat Microsoft: Lekcja w świecie Minecraft - jak uczyć programowania od najmłodszych klas
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Agata Kapica, Microsoft, Jakub Muracki, MindCloud
    Microsoft


Wokół nowej podstawy programowej informatyki

    Cyfrowe bezpieczeństwo w szkołach na każdym etapie edukacyjnym
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Teresa Piotrowska-Cichocka,
    PTI, Zespół Szkół Technicznych,

    Edukacja informatyczna w szkole dziś i jutro - Edukacja informatyczna w edukacji wczesnoszkolnej
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Dariusz Mielnicki,
    Szkoła Podstawowa nr 1 im. Zofii Urbanowskiej w Koninie

    Kodowanie niejedno ma imię. Sposoby reprezentowania informacji
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Paweł Perekietka,
    V Liceum Ogólnoszkatałcące im. Klaudyny Potockiej w Poznaniu

    Przygotowanie i prowadzienie projektu grupowego z wykorzystaniem SageMath
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Hanna Stachera,
    XIV LO im. S. Staszica

    Opowieści 1001 witryn, aplikacji i usług. Interesujace zasoby motywujące ucznia do rozwijania zainteresowań.
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Maciej Koziński,
    Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu


Metodyczne aspekty wprowadzania programowania od najmłodszych lat

    Między blokami a kodem programu - w poszukiwaniu środowiska do uczenia programowania
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Witold Kranas,
    OEIiZK

    Integracyjne środowisko dla zajęć informatycznych w pierwszej klasie i na dalsze lata
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Jacek Mazur, Maciej Sysło
    Learnetic SA

    Wprowadzenie nauki programowania Baltie na dowolnym etapie edukacyjnym
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Bohumír Soukup,
    SGP Systems, s.r.o.

    Nauka kodowania i programowania za pomocą gry planszowej CodeBook
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Wojciech Kolarz, Katarzyna Tluczykont
    StowarzyszenieKomputer i Sprawy Szkoły KISS

    Nauka kodowania i programowania za pomocą gry planszowej CodeBook
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Katarzyna Tluczykont, Wojciech Kolarz
    StowarzyszenieKomputer i Sprawy Szkoły KISS


Roboty... do roboty w szkole

    Elektronika, mechatronika, robotyka - zabawa i programowanie.
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Adam Jurkiewicz,
    Grupa SuperbelfrzyRP

    Robotyka i programowanie dla nauczania klas 4-8 i wyżej (Minecraft i Python)
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Adam Jurkiewicz,
    Grupa SuperbelfrzyRP

    Robotyka dla klas 4-6 oraz 7-8, zabawa i programowanie.
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Adam Jurkiewicz,
    Grupa SuperbelfrzyRP

    Ucz się, graj, koduj – nauka programowania z Photonem
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Karol Znojek,
    GRUPA MAC S.A.

    NOWOŚĆ!!! Co robot robi w szkole, czyli programowanie robotów mBot w Scratch i nie tylko.
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Grzegorz Troszyński,
    TROBOT

    NOWOŚĆ!!! Co robot robi w szkole, czyli programowanie robotów mBot w Scratch i nie tylko.
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Grzegorz Troszyński,
    TROBOT


Przygotowanie nauczycieli informatyki do prowadzenia zajęć z algorytmiki i programowania

    Programowanie w Pythonie – od pierwszych kroków
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Grażyna Szabłowicz-Zawadzka,
    PTI, CKU TODMiDN, ZSMEiE Toruń

    Od programowania wizualnego do tekstowego
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Krzysztof Chechłacz, Maciej Borowiecki
    Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie

    Projektujemy gry, tablice w Processingu
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Agnieszka Borowiecka, Maciej Borowiecki
    Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie

    Programowanie - jak uczyć, z pomocą czego i dlaczego?
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Damian Kurpiewski,
    Instytut Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk


Wsparcie informatyką innych przedmiotów

    Wykorzystanie nowoczesnych metod wspieranych TIK w pracy z uczniem młodszym
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Agnieszka Rygielska,
    Poradnia Logopedyczna Agnieszka Rygielska

    28 najczęstszych błędów, jakie (nadal!) popełniamy w prezentacjach multimedialnych
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Rafał Moczkodan,
    Uniwersytet Mikołaja Kopernika

    Pokazać, zainteresować i zaangażować… – wykorzystanie aplikacji Padlet i Educaplay na lekcjach.
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Wioletta Poturała, Barbara Jaworowicz
    Centrum /Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych w Koninie

    Python nie tylko dla nauczycieli informatyki
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Adam Jurkiewicz,
    Grupa SuperbelfrzyRP

    Nowoczesne rozwiązania w nauczaniu: Edukacja STEM/STEAM
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Piotr Rek, Michał Sztuk
    Multimedia W Szkole / ViDiS S.A.


Informatyczny rozwój szkoły

    Wdrożenie nowych technologii w Polsko-Angielskiej Szkole Edison
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Agnieszka Olszewska,
    Polsko-Angielska Szkoła Edison

    Druk 3D - część I
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Michał Dudkiewicz, dr Grzegorz Marczak, mgr Paweł Lebioda
    WMiI UMK, PTI

    Druk 3D - część II
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Michał Dudkiewicz, dr Grzegorz Marczak, mgr Paweł Lebioda
    WMiI UMK, PTI

    Zaktywizuj swoich uczniów - Otwarte Lekcje iTunes U w praktyce szkolnej
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Dariusz Andrzejewski,
    Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni

    Pierwsze trzy kroki do świata 3D.
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Agnieszka Popiel,
    Fundacja 4A


Zawód informatyka - w szkole i na uczelni

    Conversion of hydraulic Energy in mechanical energy, efficiensy
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Renzo Tosato,
    UNIVERSITY OF PADOVA

    Projektowanie, konfiguracja i zarządzanie sieciami bezprzewodowymi
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Mariusz Piwiński,
    Instytut Fizyki, Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

    Panel dyskusyjny – Reforma szkolnictwa zawodowego od 2017
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Piotr Kornacki, Anna Jasińska, Michał Szymczak
    -

    Panel dyskusyjny – Kim jest technik informatyk w kształceniu zawodowym
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Piotr Kornacki, Anna Jasińska, Michał Szymczak
    -

    Warsztaty – Technik informatyk od 2017/2018 i w technikum pięcioletnim.
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Piotr Kornacki, Anna Jasińska, Michał Szymczak
    -


nie dotyczy

    Nauka poprzez zabawę czyli jak nauczyć podstaw programowania przy pomocy klocków LEGO
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Marek Baziński,
    RoboBAZA Marek Baziński

    NOWOŚĆ!!! Swift Playgrounds - nauka programowania
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Barbara Halska,
    Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego


Współpraca

Patronat medialny