Lista warsztatów na XIII Konferencji IwE 2016

Algorytmika, rozwiązywanie problemów, programowanie

    Nauka programowania w Akademii Khana
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Witold Kranas
    Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie
    Zastosowanie liczb pierwszych i teorii podzielności w edukacji informatycznej z wykorzystaniem oprogramowania Sage
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Karolina Mroczyńska, Beata Mockiewicz
    Uniwersytet Kazimierza Wielkiego

Informatyka w kształceniu zawodowym

    Technik Informatyk - kto to?
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Piotr Kornacki
    FOES

Metody nauczania i realizacji nowej podstawy

    Czas na programowanie
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Wanda Jochemczyk
    Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
    Gimnazjalisto, zrób to sam – programowanie w Scratchu
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Witold Kranas, Iwona Krajewska-Kranas
    Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
    Jak uczyć programowania korzystając ze SCRATCHa
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Piotr Bała
    ICM Uniwersytet Warszawski
    Java w szkole
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Piotr Bała
    ICM Uniwersytet Warszawski
    Lekcja z Minecraft
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Justyna Płatek
    Microsoft

Multimedia i sieci komputerowe

    Dynamiczne sieci społeczne
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Wiesława Osińska
    UMK
    IPv6 - możliwości i zagrożenia
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Mariusz Piwiński
    Wydział Fizyki Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK

Nowoczesne metody nauczania wspierane nowymi technologiami

    Robotyka w edukacji wczesnoszkolnej z LEGO Education
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Jakub Piasecki, Inga Malik
    AKCES edukacja Kurzyca, Piasecki sp.j.
    LEGO MINDSTORMS Education w szkole
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Iga Malik, Jakub Piasecki
    AKCES edukacja Kurzyca, Piasecki sp.j.
    Wsparcie dla edukacji szeroką ofertą Grupy Helion (dziennik elektroniczny, podręczniki multimedialne, szkolenia)
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Grzegorz Jankowski
    Helion Edukacja
    Wykorzystanie nowoczesnych metod w pracy z uczniem młodszym
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Agnieszka Rygielska
    Zespół Szkół w Kikole
    Algorytm zabawy
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Maciej Danieluk
    Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
    Quizować każdy może… - sposoby wykorzystania bezpłatnych platform do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów, głosowań i dyskusji
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Wioletta Poturała, Barbara Jaworowicz
    Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych w Koninie
    Formularze Google dla nauczyciela
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Danuta Grodzicka
    IV LO w Toruniu
    Usługi Google dla nauczycieli
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Danuta Grodzicka
    IV LO w Toruniu
    Praca zespołowa na platformie SP4CE ERASMUS+
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Anna Grabowska
    PRO-MED sp. z o.o.
    Chmura w edukacji. Praca synchroniczna na dyskach sieciowych i aplikacje dostępne online.
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Grażyna Szabłowicz-Zawadzka
    PTI, CKU TODMiDN, WSIiU Łódź, ZSMEiE Toruń
    Programownie w SCRATCHu
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Piotr Bała
    ICM Uniwersytet Warszawski
    Opowieści 1001 witryn i aplikacji 2016 - czyli czym można zaskoczyć i zainteresować ucznia
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Maciej Koziński
    Wydział Matematyki i Informatyki UMK
    E-podręczniki – czy są odpowiedzią na zmianę paradygmatu nauczania?
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Anna Przybysz, Barbara Wałecka
    Ośrodek Rozwoju Edukacji
    Doświadczenie na spacerze czyli cyfrowe, mobilne laboratorium doświadczalne
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Barbara Stasiak
    Agraf sp. z o.o.
    Programowanie, logiczne myślenie - jak zamienić trudność konstrukcji w radość realizacji?
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Maciej Rostański
    Game Code Lab Sp. z o.o., Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
    Nauka poprzez zabawę czyli jak nauczyć podstaw programowania przy pomocy klocków LEGO
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Marek Baziński
    RoboBAZA Marek Baziński
    Wykorzystanie Kursu IT Essentials w nauczaniu zajęć informatycznych
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Teresa Piotrowska-Cichocka
    Zespół Szkół Technicznych
    Wygrać z Facebookiem, czyli jak poprowadzić zajęcia, podczas których uczniowie zamiast chyłkiem logować się na portale społecznościowe będą wykorzystać przenośne urządzenia do efektywnej pracy w klasie.
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Bartłomiej Janiak
    Pearson Central Europe
    Excel dla menedżerów - nauczanie za pomocą case study
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Tomasz Komorowski
    Uniwersytet Szczeciński
    II. Wygrać z Facebookiem, czyli jak poprowadzić zajęcia, podczas których uczniowie zamiast chyłkiem logować się na portale społecznościowe będą wykorzystać przenośne urządzenia do efektywnej pracy w klasie
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Bartłomiej Janiak
    Pearson

Praca z uczniem uzdolnionym informatycznie

    JavaScript - programowanie w przeglądarce WWW
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Krzysztof Czarkowski
    ZS UMK GiLA
    Jak zachęcić uczniów do startowania w Olimpiadzie Informatycznej - pierwsze kroki i co dalej?
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Anna Beata Kwiatkowska
    WMiI UMK

Programy nauczania

    Klasa z ECDL: dlaczego warto…
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Piotr Woronowicz
    UMK

Propozycje kształcenia i doskonalenia nauczycieli

    Okruchy informatyczne
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Paweł Perekietka
    V Liceum Ogólnokształcące im. Klaudyny Potockiej w Poznaniu
    Znani i nieznani w Polskiej technice informatycznej.
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Piotr Kornacki
    FOES
    Aplikacje i zasoby internetu wspierające naukę języka angielskiego
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Elżbieta Pryłowska - Nowak
    Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie

Propozycje materiałów edukacyjnych i środowisk programistycznych

    Uczymy programować z Ozobotem.
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Rafał Mitkowski
    Uniwersytet Śląski
    EDUMARIX – dobre praktyki w programowaniu i algorytmice
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Adam Jaronicki, Tomasz Kopczyński
    ZPH PILCH, Uniwersytet Śląski
    Zacznij programować z robotami Dash &Dot
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Maria Śmiełowska-Bohn, Anna Wicek
    Zespół Szkół nr 7 w Gdyni
    Labirynt – zastosowanie instrukcji...
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Maria Śmiełowska-Bohn, Anna Wicek
    Zespół Szkół nr 7 w Gdyni
    Skala na mapach i planach - warsztaty z robotami Dash &Dot
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Maria Śmiełowska-Bohn, Anna Wicek
    Zespół Szkół nr 7 w Gdyni
    PowToon, alternatywa dla PowerPointa i Prezi
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Rafał Moczkodan
    Uniwersytet Mikołaja Kopernika
    Zastosowanie Blockly do nauki programowania na IV etapie edukacyjnym
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Damian Kurpiewski
    Instytut Podstaw Informatyki Polskiej akademii Nauk
    Przygotowujemy aplikację mobilną
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Katarzyna Olędzka, Agnieszka Borowiecka
    OEIiZK
    Tworzenie interaktywnych zasobów edukacyjnych NIE TYLKO dla nauczycieli informatyki
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Lech Wikaryjczyk
    Learnetic S.A.
    Tworzenie interaktywnych zasobów edukacyjnych NIE TYLKO dla nauczycieli informatyki
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Ariel Wrona
    Learnetic
    Wsparcie dla edukacji szeroką ofertą Grupy Helion (dziennik elektroniczny, podręczniki multimedialne, szkolenia)
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Grzegorz Jankowski
    Helion Edukacja
    Uczymy programować z Ozobotem.
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Rafał Mitkowski
    Uniwersytet Śląski
    Design Thinking w nauczaniu programowania, cz. I.
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Grzegorz Lipski, Katarzyna Górkiewicz
    Centrum Edukacji Obywatelskiej
    Design Thinking w nauczaniu programowania, cz. II.
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Grzegorz Lipski, Katarzyna Górkiewicz
    Centrum Edukacji Obywatelskiej
    EDUMATRIX - dobre praktyki w programowaniu i algorytmice
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Adam Jaronicki, Tomasz Kopczyński
    ZPH PILCH, Uniwersytet Śląski

Różne formy wsparcia realizacji nowej podstawy

    Lekcja z Minecraft
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Justyna Płatek
    Microsoft
    Explain Everything - iPad jako mobilna tablica interaktywna
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Krzysztof Grabowski
    Cortland
    Explain Everything - interaktywna tablica z możliwością współpracy
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Krzysztof Grabowski
    Cortland
    Programowanie od pierwszoklasisty do maturzysty
    Czas trwania:90
    Prowadzący: Grażyna Koba
    Migra sp. z o.o.
    Scottie Go - niesamowita gra do nauki podstaw programowania
    Czas trwania:45
    Prowadzący: Zbigniew Karwasiński
    CyberneticTechnologies Netictech

Patron medialny